.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
5 هزار مازندراني عضو انجمن حفاظت از ميراث فرهنگي

فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: تاكنون بيش از 5 هزار نفر در استان عضو انجمن حمايت از ميراث فرهنگي و ابنيه تاريخي شدند.

نعمت قاسمي در گفتگو با فارس اظهار داشت: بيش از 2 هزار انجمن حمايت از ميراث فرهنگي در سطح شهرها و روستاهاي مازندران شكل گرفته است كه اين انجمن‌ها مي‌توانند پاسداران خوبي براي ميراث فرهنگي استان باشند.
وي افزود: تمام اعضاي اين انجمن داراي كارت شناسايي هستند و در مناطق روستايي با همكاري دهياران و شوراهاي اسلامي فعاليت دارند.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي مازندران با اشاره به اينكه اين يگان در راستاي مأموريت خود وظيفه حفاظت از ابنيه‌هاي تاريخي را بر عهده دارد، گفت: در سال گذشته 45 باند غير‌مجاز متخلف كه اقدام به حفاري و كشف آثار تاريخي مي‌كردند، شناسايي و از اعضاي اين باند دستگير شدند.
وي تعداد اعضاي دستگير شده اين باندها را 190 نفر اعلام كرد و افزود: در اين ارتباط 2 هزار سكه تقلبي‌، يكصد قلم اشياي تاريخي و فرهنگي، سه نسخه خطي كشف و ضبط شد.
قاسمي با اشاره به اينكه نيروهاي يگان به صورت شبانه‌روزي از اماكن متبركه و ابنيه تاريخي حراست مي‌كنند، تصريح كرد: در يك سال گذشته 90 هزار بازديد روزانه و 4 هزار بازديد شبانه در آثار تاريخي مازندران انجام شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.